БУЛІНГ ТА ЙОГО ВПЛИВ НА СТУДЕНТІВ

В Україні такі терміни як булінг тільки починають приживатися і це з однієї сторони свідчить про низький рівень розвитку досліджень психологічного стану людини, а з іншого – що ситуація таки почала змінюватись на краще.

     Що ж таке булінг? Це будь які форми (очевидні чи приховані) цькування та пригнічення особистості. Висміювання стало негативною соціальною нормою. Коли це стосується життя підлітка, це може мати тривалий руйнівний ефект не тільки на них, а й на їх сім’ю та друзів. Залякування в дитинстві може негативно вплинути на фізичне, емоційне та психічне здоров’я не тільки залякуваних та сторонніх спостерігачів, але й тих, хто здійснює булінг і це проявляється в дорослому віці.

     Аналіз 80 досліджень вказують, що середній показник поширеності в 15-18 літніх студентів – 35% для традиційного булінгу та 15% для булінгу в інтернеті. На що ж впливає булінг в коледжі?

Висновки досліджень щодо шкоди булінгу в коледжі такі:

– студент не любить коледж, значно падають його показники успішності, бажання працювати в колективі та падає відвідуваність коледжу;

– відмова від спілкування з однолітками;

– такі студенти демонструють вразливість та негативну емоційну стійкість;

– мають низьку самооцінку та уникають конфліктних ситуацій;

– страждають від депресії, тривоги, почуття самотності та суїцидальних думок;

– такі студенти менш довірливі;

– у дорослому житті такі учні показують гірший рівень зайнятості та більш високий рівень розриву відносин;

– більший ризик набуття шкідливих звичок: від переїдання до алкоголю та наркотиків.

    Коли залякування є нормою, це впливає не лише на студентів. Якщо педагогічному колективу не вдається вжити заходів для припинення антисоціальної або загрозливої поведінки, ефект може бути руйнівним для всіх: батьків, викладачів, студентів, репутації коледжу..

Але як позбутися булінгу в нашому закладі освіти? Ось 4 кроки:

1. Розуміння

    Щоб ефективно боротися з негативною поведінкою та припинити знущання, школа повинна запропонувати підтримку і розуміння студенту, що здійснює булінг. Проте, цей підхід часто викликає критику від батьків дітей, над якими знущаються. Через емоційну заангажованість, вони швидше прагнуть певною мірою помститися такому студенту ніж вирішити проблему. Але необхідно елементарно досягнути взаєморозуміння і справа зрушиться з мертвої точки.

2. Емпатія

    Щоб змінити ситуацію, студентська  спільнота повинна бути готовою вийти за рамки поведінки студента. Важливо враховувати обставини, які спонукають до такої поведінки студента. Жодна дитина не народжується хуліганом, хуліганами її робить оточуюче середовище. Дослідження показують, що найчастіше до булінгу схильні діти, що відчувають до себе байдужість та нехтування, тому важливо намагатись приділити увагу кожному.

3. Підтримка

Від коледжу неможливо вимагати втручатись в сімейні відносини, проте коледж має можливість створити максимально комфортне середовище для студентів і вони почнуть показувати гарні результати. Ця підтримка повинна надаватися всім студентам незалежно від їхньої успішності та поведінки в коледжі.

4. Навчіть доброму ставленню до людей.

   Дослідники стверджують, що сучасні підлітки схильні булити тих, хто слабший. Для запобігання цього варто займатися зі студентами соціальними проєктами. Навчаючи студентів цінностям взаємодопомоги та залучаючи їх до благодійних заходів ви значно знизите можливості проявлення агресії серед студентів.

     Пам’ятайте, що для успішного навчання необхідне комфортне середовище! Давайте створювати його в студентській групі, на відділенні і в нашому коледжі!